Mål för 2018

Det var ett tag sedan. Hittade ett litet inlägg bland alla som jag startat men aldrig avslutat som jag tänkte dela med mig utav. Jag har annat att dela med mig utav men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Jag har skrivit 18 mål för 2018. Här kommer några som jag vill dela med mig utav.

Börja med yoga

I år blir året då jag börjar med något som jag velat testa på länge!


Spring 1 mil

Nästan varje år sätter jag det här som mål för mig själv. Lika många gånger har jag bara skjutit fram det.


Lära mig photoshop

Jag känner att jag kan fotografera och många tekniker kring att ta en bild. Men jag känner att jag inte lagt nog mycket tid på att lära mig efterbehandla bilder. Det blir alltid likadant och lika tråkigt för att jag kan för få saker när det kommer till efterbehandlingen av bilder.


Fota 1 bild om dagen

Det spelar ingen roll om det är en välplanerad bild tagen med systemkameran eller om den är tagen med mobilkameran eller polaroidkameran. Så länge jag fotar minst en vardaglig bild om dagen är jag nöjd.


Läs 1 bok i månaden

2017 läste jag 1 bok. Det är ingenting jämfört med när jag kunde läsa 5 böcker i veckan. I veckan?!? Jag läste överallt, på bussen, på rasterna, istället för att titta på tv på kvällen, innan jag gick och la mig. Nu har jag knappt tittat på en bok det senaste 3 åren.


Ät bättre

Det säger ju nästan sig själv. Måste bli bättre på att ta hand om mig själv och då är prio ett att äta bättre. Inte sluta äta godis, chips & läsk utan få en bättre fördelning, äta frukost, lunch & middag samt dricka mycket vatten.


Spendera mer tid med familj & vänner

Senaste halvåret har jag bara jobbat & sagt nej till vänner som föreslagit roliga saker. Måste bli bättre på att ta vara på tiden med alla människor runt omkring mig.


Åk till Island

Sätta mål, planera in resor och känna att jag gör något med mitt liv. Plus att det är en 20 års present åt mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar